
Full Issue 7.1 PDF.
High, Low and Everything in Between: The Birth and Death of Labels in Film Studies
1. Isabelle Lefebvre, Philippe Bédard — Introduction
2. Chelsey Crawford — Forging an Artifact through Artifice: Manufacturing History in the Digital Age
3. Sasha Crawford-Holland — Humanitarian VR Documentary and its Cinematic Myths
4. Kristi Kouchakji — There’s No Such Thing As Bad Publicity: Using Stunts to Sell Genocide Film
5. Sylvain Lavallée — Devenir Tom Cruise, de l’argentique au numérique (Français)
6. Jordan Adler — Extreme Cinema: The Transgressive Rhetoric of Today’s Art Film Culture by Mattias Frey (book review)
7. David Leblanc — Reassembling the Ruined Archive: A Ludology of Her Story as Archival Practice
Les aventuriers de l’art moderne
8. Karine Abadie, Rémy Besson — Introduction (Français)
9. Sandrine Hyacinthe — Les Aventuriers de l’art moderne, un récit entre histoire de l’art, documentaire et creation (Français)
10. Nina Barada — L’usage des archives dans Les Aventuriers de l’art moderne – la nostalgie du décor (Français)
11. Karine Abadie — Constuire une figure de témoin : le personnage de Max Jacob (Français)
12. Fanny Lautissier — Les Aventuriers de l’art moderne : un pari d’immersion visuelle dans l’histoire de l’art (Français)
13. Remy Besson Donner — à voir les usages des archives audiovisuelles : Le cas du montage des Aventuriers de l’art moderne (Français)
14. Anne Klein — Jeux d’archives Images et imaginaire dans Les aventuriers de l’art moderne (Français)
15. Matthieu Péchenet — Review de Sylvie Lindeperg et Ania Szczepanska (dir.). À qui appartiennent les images?
16. Chloé Hofmann — Review de Tim Ingold, Faire. Anthropologie, archéologie, art et architecture (Français)
17. Annaëlle Winand — 20 000 Days on Earth (Iain Forsyth, Jane Pollard, UK, 2014) (Français)
Afterword
18. Editorial Collective — Afterword